مقالات

بهترین دستگاه عرق گیری برای گرفتن عرق و گلاب کدام است؟

بهترین دستگاه عرق گیری برای گرفتن عرق و گلاب کدام است؟

دستگاه عرق‌گیری برای گرفتن عرق و گلاب باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. اگرچه انواع مختلفی از این دستگاه‌ها با نام دستگاه خانگی یا صنعتی تولید می‌شوند، اما برخی از آن‌ها برای عرق‌گیری بهتر هستند. دستگاه‌های عرق گیری انواع مختلفی داشته و توسط مجموعه‌های گوناگون تولید می‌شوند. ‌برای استفاده بهتر از عصاره گیاهان مختلف از دستگاه‌های عرق‌گیر و گلاب‌گیری شیشه ای استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید با بهترین نوع آن آشنا شوید با ما همراه باشید.

اساس کار دستگاه تقطیر و عرق‌گیری

دستگاه تقطیر و عرق گیری با استفاده از نقطه جوش‌های مختلف دو مایع، کار می‌کند. زمانی که دو مایع در این دستگاه با یکدیگر مخلوط شوند، دمای جوش آنها متفاوت بوده و یکی از آنها با حرارت زیاد به بخار تبدیل می‌شود. این بخار به قسمت بالا منتقل شده و پس از کاهش دما به صورت مایع در ظرف دیگری ریخته می‌شود. از این دستگاه به راحتی برای تهیه عصاره انواع گل و گیاهان استفاده می‌شود. بسته به اینکه دستگاه تقطیر و عرق گیر چه ظرفیتی داشته باشد، می‌توان از آن برای مصارف خانگی و صنعتی استفاده نمود.

دستگاه تقطیر و عرق‌گیری

معرفی انواع دستگاه عرق گیر

شاید برای شما این سوال پیش آید که چندنوع دستگاه عرق‌گیری و تقطیر داریم؟ باید بگوییم دستگاه عرق‌گیر با مدل‌های مختلف تولید می‌شود. بر اساس نوع کاربرد و حجم کار می‌توان از مدل‌های گوناگون این دستگاه‌ها استفاده نمود. شما با خرید دیگ تقطیر میتوانید حجم های زیر را داشته باشید 150،100،50،41،32،25،22،16 و 200 لیتری .

دستگاه‌های عرقگیر شامل دستگاه‌های گلاب گیری با کندانسور برقی و کندانسور آبی میباشد. یکی دیگر از انواع دستگاه‌های عرق‌گیر دستگاه تمام پیرکس(بالن-رادول) است. این دستگاه مزایایی مانند کاربری آسان و درب کاملاً آب بندی شده دارد.همچنین نوع دیگر دستگاه با دیگ آلومینیمی با ویگرو،کندانسور و ریجنت باتل شیشه ای میباشد.

این محصول مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته و می‌توان با استفاده از آن بهترین نوع عرق‌های گیاهی را به وجود آورد. دستگاه تقطیر صنعتی نیز از دیگر انواع دستگاه‌ها شناخته می‌شود. دستگاه عرق گیر گازی باید روی شعله گاز قرار گرفته و عصاره گیاهان را از آن به دست آورد.دستگاه پیرکس و آلومینیمی ضد حرارت و سایش بوده و به راحتی تمیز می‌شود. ظرفیت‌های مختلف این دستگاهها در بازار برای مصارف مختلف قابل خریداری است. دستگاه تقطیر برقی آنالوگ از دیگر دستگاه‌های عرق گیری محسوب می‌شودکه غیر استاندارد و با محصول نهایی نامناسب بوده و به دلیل جنس مس و جوش نامناسب ماده سمی سولفات مس در محصول نهایی وجود خواهد داشت.

دستگاه تقطیر برقی  نیز از دیگر انواع دستگاه‌ها شناخته می‌شود. این دستگاه همانگونه که در بالا هم اشاره شد غیر مناسب بوده و محصول نهایی آن دارای ماده سمی سولفات مس میباشد.

کدام دستگاه بهتر است؟

استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت بدنه عرق‌گیر اهمیت بسیار زیادی دارد. هرچه بدنه محصول با استفاده از آلومینیوم و یا شیشه پیرکس مرغوب و باکیفیت تولید شود، می‌تواند به عنوان یک دستگاه عرق‌گیر بهتر شناخته شود. لوله و اتصالات باید از جنس شیشه پیرکس و با درجه فودگرید باشند. اینکه یک دستگاه عرق‌گیر از کندانسور بسیار قوی برخوردار باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. آب‌بندی و درزگیری مناسب دستگاه نیز باید در هنگام تولید مورد توجه قرار گیرد. اگر یک دستگاه عرق گیر تمامی این ویژگی‌ها را داشته باشد به عنوان بهترین دستگاه عرق گیر شناخته می‌شود. باید با توجه به نوع استفاده از دستگاه در منزل یا در صنعت از دستگاه عرق‌گیری با کیفیت بالا استفاده نمود.

نکات مهم در هنگام خرید

اگر بخواهید بهترین دستگاه عرق‌گیری و تقطیر را در اختیار داشته باشید باید به نکات مختلف در هنگام خرید توجه کنید. خرید شما باید از یک مجموعه معتبر انجام گیرد. مجموعه‌های معتبر انواع دستگاه عرق‌گیری را با کیفیت بسیار بالا در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. این دستگاه با استفاده از مواد مرغوب تولید شده و با هزینه مناسب در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ابتدا با مشاورین نگین طب آزما تماس بگیرید و پس از کسب کلیه اطلاعات لازم اقدام به خرید نمایید.

سخن پایانی

همانطور که برای شما ارائه نمودیم، دستگاه تقطیر و عرق‌گیری انواع مختلفی دارد. با توجه به مصارف خانگی و صنعتی می‌توان از انواع مختلف دستگاه عرق‌گیری استفاده نمود. این دستگاه با ظرفیت‌های مختلف تولید شده و اگر از مواد اولیه مرغوب و مناسب در تولید آن استفاده شود، کیفیت بسیار بالایی پیدا خواهند کرد. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *