مقالات

از دستگاه تقطیر چگونه نگهداری کنیم؟

نکات نگهداری از دستگاه تقطیر

نکات نگهداری از دستگاه تقطیر بسیار زیاد می‌باشد؛ زیرا این دستگاه جایگاه ویژه‌ای در تولید عرقیات گیاهی دارد. این دستگاه در برابر رطوبت و مواد عرقیات مقاومت بالایی دارد اما برای ماندگاری بیشتر و عملکرد بهتر دستگاه باید به خوبی از آن مراقبت کرد تا دچار خرابی و پوسیدگی نشوند. این دستگاه نمونه‌ها و مدل‌های مختلفی دارد یعنی در مدل‌های خانگی، صنعتی و آزمایشگاهی تولید می‌شود که هر کدام کارایی خاص خود را دارند و باید به درستی از آنها مراقبت کرد تا کارایی خود را از دست ندهند.

negintebazma.com

مهمترین نکات نگهداری از دستگاه تقطیر

همان گونه که گفتیم برای نگهداری از دستگاه تقطیر نکات مهم و متعددی وجود دارد که باید آنها را به خوبی رعایت کرد. این نکات شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. باید دستگاه را حتما پس از عرق گیری و فعالیت شستشو بدهید تا تمیز شود به خصوص برای عرق گیری در این صورت عرق تهیه شده ناخالصی ندارد.
  2. باید دستگاه را قبل و پس از استفاده مورد بررسی قرار بدهید.
  3. دستگاه عرق گیری را باید به گونه ای بررسی کرد که عرق تهیه شده سالم باید همچنین باید عرق را هم بررسی کرد.
  4. سرویس دستگاه را به موقع و به کمک افراد متخصص انجام بدهید.

با رعایت کردن این نکات و اهمیت دادن به دستگاه تقطیر می‌توانید مدت زمان طولانی این دستگاه را در اختیار داشته باشید و از آن استفاده کنید. برخی عرقیات خاصیت اسیدی دارند به همین دلیل توصیه شده که پس از عرق‌گیری حتما دستگاه را شستشو بدهید تا دیگ تقطیر کاملا شستشو داده شود و عرقی در آن باقی نماند که به دیگ آسیب وارد کند، البته اگر همزمان نیاز به تهیه چندین عرق گیاهی را دارید شستشو کمک می‌کند تا عصاره‌ها با هم ترکیب نگردد و خلوص بالا و کیفیت عالی داشته باشند.البته در مورد دستگاههای شیشه ای میتوان گفت که دچار زنگ زدگی یا تاثیر بو از مواد داخل آن نمیشوند.

شرایط نگهداری دستگاه‌های تقطیر عرق‌گیری

شرایط نگهداری از دستگاه‌های تقطیر عرق‌گیری در افزایش طول عمر آنها تاثیر بسزایی می‌گذارد؛ به همین دلیل مورد توجه مراکز عرق‌گیری است. لازم به ذکر است که دستگاه‌های عرق‌گیری را باید روی پایه‌های بلند قرار داد تا از سطح زمین فاصله داشته باشند؛ زیرا رطوبت زمین به دیگ تقطیر آسیب وارد می‌کند و باعث پوسیدگی و زنگ زدگی سطح بیرونی آن می‌گردد، البته ناگفته نماند که بالا بودن دستگاه کمک می‌کند تا بتوان ظرف دریافت عرق را بهتر به دیگ متصل کرد. نکته دیگر این است که دیگر باید در محیط خشک و خنک باشد تا دچار اتصالی نگردد، البته شما باید نمونه گازی و برقی این دستگاه را به گونه‌ای نگهداری کنید که هم دچار اتصالی نشود و هم دچار نشتی گاز نگردد.

فراهم کردن بهترین شرایط برای نگهداری از دستگاه تقطیر عرق‌گیری در خانه یا کارگاه‌ها می‌تواند روی کارایی و عملکرد آنها تاثیر مستقیم بگذارد. تمیز نگهداشتن دستگاه چه از درون چه از بیرون می‌تواند روی عملکرد آن موثر باشد مسلما تمیز کردن داخل آن به صورت مداوم کمک می‌کند تا عرقیات به دست آمده کیفیت بالاتری داشته باشند، این شرایط نگهداری هنگام خرید دستگاه تقطیر عرق‌گیری به مشتریان توضیح داده می‌شود تا دچار مشکلات نشوند و بتوانند مدت زمان طولانی از دستگاه استفاده کرده و عرق‌گیری را انجام بدهند.

از دستگاه تقطیر چگونه نگهداری کنیم؟

از دستگاه‌های تقطیر چگونه نگهداری کنیم، این سوالی است که برای بسیاری از افراد که با این دستگاه سروکار دارند به وجود آمده است، در این زمینه باید بگوییم که برای نگهداری درست از دستگاه تقطیر شیشه ای خانگی، صنعتی و آزمایشگاهی بسته به مدل و نوعی که دارند باید نکاتی را رعایت کرد و برای هر کدام باید شرایطی را فراهم نمود تا بتوانند عملکرد خود را حفظ کنند.

در بالا شرایط نگهداری و نکات نگهداری از دستگاه تقطیر را ذکر کردیم؛ به همین دلیل شما باید با رعایت کردن این موارد از دستگاه تقطیر خود مراقبت و نگهداری کنید تا مجبور به تعمیرات سنگین دستگاه و یا خرید دستگاه جدید نشوید. مهمترین توصیه در زمان نگهداری از این دستگاه همواره شستشوی به موقع و درست دستگاه می‌باشد که این شستشو مختص به داخل دیگ دستگاه است تا هر نوع آلودگی از درون آن پاک شود و اگر از عرقیات قبلی باقی مانده یا از گیاه مورد نظر درون دیگ موجود است همه پاکسازی شوند تا عرقیات به دست آمده خالص و باکیفیت باشند.

سخن پایانی

برای عصاره‌گیری گیاهان دارویی و تهیه گلاب همواره نیاز به دستگاه عرق‌گیری می‌باشد که با کمک تقطیر عصاره‌ها را دریافت می‌کند. این دستگاه باید در بهترین شرایط محیطی قرار بگیرد و همچنین باید به خوبی نگهداری شود تا بتواند عملکرد عالی از خود نشان بدهد و عصاره‌گیری‌ها را به گونه‌ای انجام بدهد که هیچ گونه عصاره‌ای باقی نماند و هم عصاره خالص و غلیظ باشد. هر چه دستگاه بهتر فعالیت کند و تمیزتر باشد عرقیات گیاهی به دست آمده هم مرغوب‌تر هستند و بازار را به دست می‌گیرند. پس افرادی که از دستگاه‌های تقطیر استفاده می‌کنند و عصاره‌گیری انجام می‌دهند، بدانند که با نگهداری صحیح در هزینه پرداختی خود هم صرفه‌جویی خواهند کرد. چنانچه نیاز به دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در زمینه انواع دستگاه تقطیر مانند دستگاه تقطیر با کندانسور شیشه ای ، دستگاه تقطیر با خنک کننده آبی و یا دستگاه تقطیر با خنک کننده برقی و…  دارید میتوانید با مشاورین ما در فروشگاه آنلاین نگین طب در تماس باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *