مقالات

کدام دستگاه عرقگیری بهتر است؟

جنس دستگاه عرق گیری

جنس دستگاه عرق گیر باید چه چیزی باشد؟ استفاده از کدام جنس دستگاه تقطیر به صرفه‌تر و بهتر است؟ و بسیاری از سؤالات این‌چنینی دیگر را ممکن است شما عزیزان در هنگام انتخاب دستگاه عرق گیر، با آن روبرو شوید و به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه بیشتر به این موضوع بپردازیم.

بهترین جنس دستگاه عرق گیری

معمولاً بسیاری از مشتریان در هنگام خرید دستگاه عرق گیر با این سوال روبرو می‌شوند که کدام دستگاه عرق گیری بهتر است؟

توجه داشته باشید دستگاه‌ عرق گیر شیشه ای که بدنه آن‌ها از جنس شیشه پیرکس و یا آلیاژ خالص آلومینیوم ویا ترکیبی از این دو جنس باشند، می‌توانند دستگاه مناسبی به شمار آیند. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که لوله و اتصالات دستگاه عرق‌گیر در قسمت خنک کننده (کندانسور یا مبرد) نباید از جنس برنج  یا مس و یا آلومینیم تولید شود و اگر دستگاه کندانسور ، قوی و کارآمد باشد، صددرصد این دستگاه عرق گیر، می‌تواند یک دستگاه بی‌نظیر و مقرون‌به‌صرفه برای استفاده در طولانی مدت باشد.

آنچه غیر قابل انکار است بهترین جنس دستگاه تقطیر مخصوصا در قسمت خنک کننده شیشه پیرکس می باشد.از گذشته از استیل با کیفیت ساخت سوییس نیز برای ساخت دستگاه تقطیر استفاده میشد که کیفیت قابل قبولی داشت اما در حال حاضر فقط استیل تولید کشور چین در بازار ایران موجود می باشد که با وجود ظاهر خوب اما کیفیت مناسبی برای کار تقطیر ندارد.داخل کندانسورهای استیل مثل بیرون آن ظاهری صیقل داده شده و تمیز ندارد وخروجی آن بوی فلز به خود میگیرد، مخصوصا دیگ های استیل به خاطر داشتن حرارت نقطه ای باعث ته گرفتن محصول میشوند و این بو به کلیه تقطیرهای بعدی انتقال میابد تا انجا که خیلی از تولید کنندگان دیگهای استیل مجبور به دولایه کردن دیگهای استیل و ریختن روغن مابین این دو جداره شده اند که باز هم این کار کاملا مانع ته گرفتن محصول نشده است و باعث افزایش زیاد قیمت دستگاههای تقطیر استیل شده است.

کندانسورهای شیشه ای با هیچ موادی واکنش نمیدهند و از لحاظ بهداشتی و سالم بودن جزو بهترین کندانسورهای مورد تایید و تحت استاندارد غذایی و دارویی میباشد و حتی در صنایع داروسازی ،سیستمهای پایلوت داروسازی و راکتورهای دو جداره و ساده شیشه ای کاربرد دارد.کندانسورهای پیرکس علاوه بر آب بندی کامل فاقد هر گونه بو میباشد.

در حال حاضر دستگاه عرق گیر با توجه به حجم و کاربرد خود مدل‌های مختلفی را شامل می‌شود که برخی از دستگاه‌های عرق گیر ظرفیت کمتر و برخی دیگر ظرفیت بیشتری دارند. آن دسته از دستگاه‌هایی که ظرفیت کمتری دارند، مناسب مصرف خانگی و آن دسته از دستگاه‌های عرق‌گیری که ظرفیت بالاتری دارند، مناسب مصارف کارخانه‌ای هستند.

معایب دستگاه عرق گیر مسی

برای پاسخ به این سوال که عرق گیر استیل بهتر است یا مسی یا آلومینیومی؟ بهتر است بدانید که در گذشته بسیاری از دستگاه‌های عرق گیری از جنس مسی بوده است، و قسمت خنک‌کننده دستگاه را مس ،برنج، استیل و گالوانیزه به خود اختصاص می‌دادند.وجود مس در قسمت خنک کننده یا کندانسور فوق العاده خطرناک بوده و ایجاد ماده سمی سولفات مس یا کات کبود را میکند.وجود مس در تقطیر فوق العاده ضروری میباشد ولی نباید به عنوان خنک کننده یا کندانسور استفاده شود چون دی اکسید گوگرد [که بویی شبیه تخم مرغ گندیده دارد] بامس واکنش میدهد،این بو خنثی میشود و در این حالت سولفات مس یا کات کبود که فوق العاده سمی و سرطانزا میباشد تولید میشود و وقتی مس به عنوان خنک کننده یا کندانسور استفاده میشود سولفات مس داخل محصول ما میشود که این محصول سمی بوده و مصرف آن باعث آسیب زدن به کبد،کلیه،طهال،ایجادکهیر و خارش بدن،حالت تهوع و مشکلات گوارشی میشود.

سولفات مس به رنگ سبز مایل به آبی[فیروزه ای] میباشد.پس نتیجه میگیریم مس را قبل از خنک کننده(کندانسور) قرار میدهیم تا بوی گوگرد راخنثی کند و بخار سالم بعد از خنثی شدن بوی نامطبوع گوگرد به سمت کندانسور شیشه ای ،که با هیچ ماده ای واکنش نمیدهد، هدایت شده و عملیات میعان صورت بگیرد و بخار تبدیل به مایع شود.

حتی در قدیم‌الایام بسیاری از افراد برای پخت‌وپز خود از ظروف مسی استفاده می‌کردند؛ اما طبق تحقیقات به دست آمده، مصرف غذا در ظروف مسی باعث ایجاد مسمومیت و برخی از بیماری‌ها می‌شود و به همین دلیل، در حال حاضر امروزه جنس بدنه دستگاه عرق گیر را از جنس شیشه پیرکس، آلومینیوم یا استیل می‌سازند. جنس بدنه چنانچه ازشیشه پیرکس، آلیاژ آلومینیوم یا استیل مرغوب ساخته شده باشد، طبیعتاً این دستگاه می‌تواند دستگاه باکیفیت‌تری در طولانی مدت باشد. برخی افراد جهت پایین آوردن قیمت،دستگاههایی با کیفیت پایین تولید می‌کنند و به همین دلیل، باید از مجموعه‌ای معتبر خرید کنید تا نسبت به ضمانت اصالت کالا مطمئن باشید.

 

قیمت دستگاه عرق گیری

قیمت دستگاه عرق گیری با توجه به حجم، ظرفیت و کاربردی که دارد، قطعاً قیمت های متفاوتی دارند. چنانچه شما به دنبال قیمت مناسب و کیفیت بالا هستید، جنس پیرکس و و خنک کننده های پیرکس بهترین گزینه است. متأسفانه برخی از مشتریان قبل از خرید، زمانی که به برآورد قیمت می‌پردازند، احساس می‌کنند قیمت‌ها بسیار بالا است، در صورتی ‌که قیمتی که به‌صورت آنلاین تعیین می‌شود، نسبت به قیمتی که به‌صورت سنتی در بازار می‌توان مورد بررسی قرار دارد،تفاوت بسیار دارد؛ چراکه هزینه واسطه در میان نیست. قیمت دستگاه‎های عرق‌گیر پیرکس نسبت به کیفیت و مرغوبیت خود صد درصد متفاوت و متغیر هستند و اگر به دنبال جنس درجه یک هستید، قبل از خرید با مشاورین مجموعه در ارتباط باشید. اینکه شما برای یک کسب و کار خانگی به این دستگاه نیاز داشته باشید یا قرار است در کارخانه از آن استفاده کنید هم خود قیمت متفاوتی را می‌طلبد؛ به همین دلیل لزوم مشورت با افراد ماهر در این حوزه را نباید نادیده گرفت.

خرید اینترنتی دستگاه عرق گیری

حال که به پاسخ این سؤال که جنس دستگاه عرق گیر باید چه چیزی باشد؟ پرداخته‌ایم، بهتر است بدانید که برای خرید این دستگاه می‌توانید پس از کسب اطلاعات تکمیلی از طریق واتساپ و اینستاگرام مجموعه به‌صورت حضوری و  یا سفارش از طریق واتساپ اقدام به خرید کنید.

نگین طب ، با توجه به کیفیت بالای محصولات خود امروزه یک مجموعه معتبر برای خرید اینترنتی انواع محصولات آزمایشگاهی، دستگاه های عرق گیری و قطعات دستگاه گلاب‌گیری است. به این دلیل که این مجموعه به‌صورت انبوه محصولات خود را تولید می‌کند، با قیمت مناسبی هم به فروش می‌رساند.

چنانچه شما به محصولات این مجموعه و برندهایی که موجود است نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که لازم نیست تا مدت زمان زیادی را در فروشگاه‎های گوناگون سطح شهر برای خرید یک دستگاه مخصوص عرق گیری سپری کنید. ضمانت اصالت کالا، تحویل در اسرع وقت، ضمانت بهترین قیمت و پشتیبانی همیشگی 4 معیار اصلی برای خرید آنلاین و اینترنتی از این مجموعه باسابقه است.

سخن پایانی

به بررسی این سؤال پرداخته‎ایم که جنس دستگاه عرق گیر باید چه چیزی باشد؟ تا بتوانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید و مقرون به صرفه خرید کنید. امروزه با توجه به رشد صفحات وب، کمتر کسی از خدمات آنلاین نگین طب، بی‌اطلاع است؛ به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای خرید دستگاه عرقگیری تمام پیرکس و یا مخزن آلومینیمی با متعلقات پیرکس،به صورت آنلاین و یا حضوری اقدام به خرید کنید تا با قیمتی مقرون به صرفه و ایده آل روبرو شوید و برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با مشاورین ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

مجموعه نگین طب علاوه بر تولید و فروش محصولات و شیشه الات آزمایشگاهی و دستگاه آلات عرقگیری و گلاب گیری،مفتخر است که اطلاعات و تجربه گسترده و ارزشمند خود را صمیمانه در اختیار همراهان قرار دهد.حتی در صورتی که خریدار محصولات ما نباشید مشاورین ما آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *